van Wijck on the road again

Alle blogs van onze reizen

Dag 25, Het is weer voorbij (Colorado Springs – Alphen aan den Rijn)

Zonder wekker worden we voor de laatste keer deze reis in Amerika wakker. Het ontbijt was gisteren goed bevallen, dus ook vandaag snellen wij ons naar beneden voor een lekker ontbijtje. Naast een eitje, was er dit keer ook een buscuit met gravy: Ragout op een kruimelbroodje. Niet echt iets voor de ochtend (of middag of avond) maar ja, je moet toch een beetje meedoen met de gebruiken van het land. Daarna alles goed inpakken, bandje om de koffers en op weg naar Caslte Rock waar nog een outlet op ons wacht.

Dit keer komen vanuit het zuiden en wordt ineens duidelijk waarom het Castle Rock heet, de foto legt het verder uit.
Na het scoren van een vest lopen we naar de Tommy outlet om daar te ontdekken dat deze permanent gesloten is. Dat hebben we eerder meegemaakt. Er is een nieuwe outlet in het noorden van Denver waar nog de enige Tommy outlet in Colorado blijkt te zitten. Na wat rekenwerk blijkt dat we daar een half uur kunnen shoppen, dat klinkt als een plan dus.

De nieuwe (nouja 2018) outlet in Denver is groots opgezet en we vinden al snel de Tommy winkel. Het half uur blijkt lang genoeg om nog wat te kopen en tevreden lopen we terug naar de auto. Daar kleden we ons om voor de vliegreis. Even een vers shirtje en lange broek. De rit naar het vliegveld gaat lekker en we genieten nog even van het landschap, de skyline van Denver en de voertuigen op de weg. Na het voltanken van de auto leveren we hem in bij Avis en kunnen meteen met de shuttle mee naar het vliegveld. We hebben er dan 5372 km opzitten en hebben bijna 89 uur in de auto gezeten.

Het inchecken en passeren van security gaat lekker rap, dus is er nog even tijd voor een hapje en een drankje, voordat we weer aan boord van de A350 gaan. Een mooi en ruim vliegtuig waar we nog even extra van kunnen genieten omdat we tegen half acht in de avond, een klein uur te laat vertrekken. Nu is dat geen ramp, want we gaan ook wat korter vliegen dus dat compenseert weer. De verzorging in het vliegtuig is weer goed en vriendelijk. Wat wel balen is dat de In-Flight-Entertainment het de hele reis niet deed. Gelukkig had ik nog wel een Netflix-film gedownload, het blijft behelpen.

De rest van de vlucht verloopt eigenlijk prima en al snel moeten we weer door de security heen in London. Zo’n drie kwartier hebben we om nog even wat te drinken en dan vliegen we al weer naar Amsterdam. De koffers zijn weer netjes meegereisd en mijn voorspelling bij de landing dat we om 16:00 voor de vertrekhal stonden bleek goed, we hadden nog twee minuten over. Bas wilde toch nog even wachten tot de brug bij Leimuiden weer dicht was en kwam ons kort daarna ophalen, lekker.

Thuis alvast wat dingen opgeruimd en de eerste was in de machine gegooid, een traditioneel einde van de vakantie voor velen. Na de pizza en nog een afzakkertje (non-alcoholico) gaan we moe het mandje in. Al met al sla je immers een nachtje over. We konden dus lekker dromen over de leuke vakantie.