van Wijck on the road again

Alle blogs van onze reizen

Dag 18, Kilometers vreten (Capital Reef – Durango)

Na een lekker nachtje worden we voor de laatste keer wakker in onze Dome. Het is vandaag nog een flink ritje van zo’n 470km. Het is immers een roadtrip, dus dan moet er gereden worden ook. De BBQ gaat nog een keer aan voor het ontbijt. De bagels roosteren en we hebben nog 2 worstjes over. Nw wat geschuif met de tafel kunnen we beiden genoeg schaduw vinden voor een lekker ontbijt in the middle of nowhere.

Kilometers lang dit

Nadat we nog even het historische plekje naast onze dome hebben bezocht gaan we op weg naar Durango. Eerst maar even wat benzine in de bolide gooien en dat is maar goed ook. De auto geeft al code oranje op benzine niveau en net nadat wij Hanksville verlaten zien we een bordje dat er de komende 125 mijl geen service (benzine etc) is. Het is een mooie lange weg die wij afrijden en eigenlijk veranderd daar de eerste 80 km weinig in. Dan komen we in de heuvels en rijden we weer door een ander mooi landschap.

Vlakbij Monument valley

Dan zien we een overlook bordje langs de weg, toch maar even kijken. Het blijkt een soort mini canyon te zijn, als je dan de vergelijking met de grand canyon maakt. Een leuke verrassing en een prachtig uitzicht. Blijft toch mooi al die verschillende kleuren en reliëf. Inmiddels is het al goed in de middag, dus willen we wel wat lunchen. Nadat we ineens het dorpje uitgereden zijn, rijden we door naar Monticello en stoppen daar bij “The Over Bite”. Van buiten ziet het er wat vaag uit, maar don’t judge a book by its cover. We nemen de special, een kaneel baggel met kip en wat groen erbij. Bijzondere combi en erg lekker. Met een vol buikje en dito soda stappen we weer de auto in. Niet veel later steken we de staatsgrens met Colorado over.

In Cortez zoeken we nog even de Walmart op, want we zijn nagenoeg door onze voorraad heen. Dus nog wat brood, kalkoen en fris gescoord. Ook valt mijn oog op de rode M&M, met pindakaas. Daar dan ook maar een zakje van meenemen. Het is al vroeg in de avond, als we bij de B&B aankomen. Ietwat afgelegen in het bos en we worden zeer vriendelijk ontvangen en rondgeleid. Ook Sonny (de labradoedel) begroet ons vriendelijk en wil graag spelen.

De overlook

We moeten nog wat haast maken om op tijd bij het restaurant te zijn, dat een mijl terug ligt. Het is een biologisch gebeuren en er is live muziek. Er is nog een plek vrij bij 2 Amerikanen uit Oklahoma waarmee we een gezellige avond hebben. Weer terug in de B&B zitten we nog even op de veranda en gaan we lekker, zonder airco, slapen.

Live muziek bij het diner

2 Replies to “Dag 18, Kilometers vreten (Capital Reef – Durango)”

1. Ron Roorda

Wat een avonturen beleven jullie. Ook na zoveel vakanties aldaar ontdek je weer nieuwe plekjes om te bezoeken. Het blijft een machtig mooi land iedere keer weer. De diversiteit van accommodaties is ook leuker dan de Comfort Inn’s. Maak er saampjes nog een paar mooie dagen van en geniet ervan. Gr Ron en Amalia