van Wijck on the road again

Alle blogs van onze reizen

Dag 3, M*A*S*H 4077

Zoals het in het begin van de reis hoort, zijn we al op tijd wakker. Het hotel heeft geen ontbijt, maar je kan wel een box bij de receptie ophalen. Die blijkt volledig gevuld met glazuur afbrekende spullen, niet iets dat voor ons een past als ontbijt dus. We hebben nog wel wat broodjes van gisteren en die zijn een prima basis voor het poolontbijt. De oplettende kijker ziet al dat we de skippy ook dit jaar niet hebben geskipd (jaja hij maakt hem gewoon). Prima ingrediënten voor een goed ontbijt dus. De temperatuur is nu al best lekker en onder een ontwakend zonnetje beginnen we de dag.

Nadat we zijn uitgechecked stellen we de navigatie in op Malibu Creek State Park om daar naar de filmsite van M*A*S*H 4077 te hiken. Gisteren had ik het al over de bucketlist, nou dit is als hardcore fan van de serie er ook wel 1. Het is een mooie hike door de beboste bergen heen en het is helemaal af als we er bijna zijn en er ook nog 2 helis overvliegen. Hoe mooi is dat.

We wisten al dat we er niet al te veel van moesten verwachten, maar er staat nog best wel wat uit de serie. De ambulance is recent gerestaureerd en zo staan er nog wel wat andere iconische rekwisieten. Leuk om er rond te lopen met nog een stevig klimmetje naar het heliplatform. Ik zou daar nu niet meer gaan landen denk ik, de natuur heeft veel weer teruggenomen. In de jeep zit ook nog een geocache. Die wordt niet vaak gelogd, maar wij moesten hem natuurlijk wel loggen.

De terugweg ging, zeker in het begin, een stuk sneller. Iemand liet ons nl. een filmpje zien van een best flinke ratelslang, die ze net op het pad was tegengekomen. Nou dan moet je Mirjam hebben, die zet er dan de vaart in. We merken overigens ook wel dat we wat verder op de dag zijn, want het wordt al knap warm. Gelukkig is het maar 4km enkele reis en is het wel heuvelachtig, maar niet zwaar klimmen, goed te doen dus. We genieten van het mooie uitzicht onderweg dat best gevarieerd is en lopen terug naar de auto waar een heerlijke ijskoude DrPepper op ons wacht.

Dan het eerste grotere stuk rijden naar Pismo Beach. Ergens halverwege tussen Los Angeles en San Francisco. Opvallend is dat het bij LA best druk is op de US101 en het allemaal een beetje chaotisch overkomt. Gelukkig is dat na een half uurtje rijden achter ons en kunnen we weer lekker cruizen met golden oldies op de radio.
We maken een tussenstop in Santa Barbara, waar we willen lunchen. Het blijkt lastiger dan verwacht om een passend restaurantje te vinden en we parkeren de auto op een klein parkeerplaatsje. Dat bleek van Ralphs te zijn, een supermarkt met veel verse producten. Daar verzamelen wat lekkere broodjes en beleg en vinden een muurtje als lunchplek.
Het hotel blijkt vlak bij de oceaan en bij de snelweg te liggen. Dat is handig. Het is een mooie kamer en we springen eerst onder de douche, want het halve Malibu Creek SP zit op ons lijf. Het loopt dan al tegen zevenen als we naar de oceaan lopen om daar ook wat te eten. CoolCat ziet er wel leuk uit, veel verschillende biertappunten, burgers en jaren 50 inrichting.

Na het eten spelen we, samen met nog veel meer mensen, nog even voor toeristje bij de pier en nemen voor vandaag afscheid van de zon. Uiteraard kan een foto met de letters niet ontbreken. Bij deze.
Weer terug op de kamer ben ik zo moe, dat ik telkens in slaap sukkel bij het schrijven van deze blog. Dan maar in de ochtend verder en zo geschiedde.