van Wijck on the road again

Alle blogs van onze reizen

Dag 8, Cliff Dwellers Lodge – Mount Carmel Junction. “The road to nowhere”

170724 Cliff Dwellers Lodge - Mount Carmel Junction (1)Een prachtige locatie waar we vannacht hebben geslapen. ‘s Nachts gingen de lampen van de accommodatie buiten ook uit en dan is er totaal niets anders te zien dan donkere nacht. Als je de ogen liet wennen aan het donker, was er in de verte vaag een verschil tussen de bergen en de lucht te zien. Super gaaf dus.

170724 Cliff Dwellers Lodge - Mount Carmel Junction (2).jpg‘s Morgens om 8 uur is het wel al weer licht en worden we allemaal wakker. Na een douche gaan we bij hetzelfde restaurant als gisteren, nu om te ontbijten. Veel alternatieven zijn er overigens niet, die zijn ook niet nodig. De mannen nemen American Pancakes en Mirjam een omelet met toast. Ook nu heeft de kok zijn best gedaan en genieten we van deze mooie start van de dag. Na het ontbijt gooien we alles weer in de auto en gaan op weg naar Page. Geen idee wat daar te doen is, maar dat zien we wel als we er zijn. Niet ver weg van de lodge worden we ineens gepakt door de mooie weg waar we op rijden en stoppen we om een foto te maken. Het resultaat zijn we (Bas en ik) erg blij mee, zie hieronder.

170724 Cliff Dwellers Lodge - Mount Carmel Junction (5).JPG
WOW

In Page blijkt voor ons nu niet al te veel te doen te zijn. We gaan even langs de Safeway (supermarkt) voor de lunch. De jongens proberen nog een bootje (0-3 jaar) in het boodschappenkarretje te doen. We maken ze duidelijk dat zoiets naast een six-pack Grand Canyon bier niet past. Als we weg gaan nog even langs de Starbucks voor een ice-coffee. Helaas die is op en er is ook geen suikervrije siroop meer. Nouja zeg, we bedanken en gaan zonder koffie weg.

170724 Cliff Dwellers Lodge - Mount Carmel Junction (14).jpg
Een biertje of Wally?

De lunch eten we ergens onderweg naast de snelweg op een parkeerplaatsje. Niet heel spannend, wel erg lekker. Het uitzicht is daar overigens er mooi, zoals langs de gehele weg. Niet veel later zijn we aangekomen bij het hotel waar een zwembad en twee lege wasmachines op ons wachten. Voor allebei is het immers hoog tijd, na een aantal dagen zonder. De jongens gaan direct naar het zwembad en als de droger is gevuld, volgen wij. Bij het zwembad aangekomen worden we getrakteerd op een frisse douche, het regent. Gelukkig kunnen we onze kleding in het kastje van de handdoeken leggen en plonsen we in de jacuzzi.

170724 Cliff Dwellers Lodge - Mount Carmel Junction (18)

Best wel lekker met die regendruppeltjes om ons heen. Zeker omdat dit maar een kort buitje is. We zijn al een paar keer in dit hotel geweest dus gaan we aan de overkant bij de Golden Hills eten. Het ziet eruit alsof je zo in de jaren 70 een restaurant binnen loopt. Het eten is lekker en riant, alleen Bas wil nog een toetje. Het wordt een stukje chocolade taart. Dat stukje blijkt een enorm gevaarte te zijn. We helpen Bas een beetje en hij weet succesvol het bordje helemaal te legen.

T170724 Cliff Dwellers Lodge - Mount Carmel Junction (23).JPGerug in het hotel neemt Mirjam de strijkbout ter hand, om de natste spullen te ontdoen van kreuk en water. We drinken nog een biertje/wijntje voordat de hoofdjes weer op een kussen worden neergelegd.