van Wijck on the road again

Alle blogs van onze reizen

Dag 5, Las Vegas -> Grand Canyon. “De ene dam is de andere nog niet”

170721 Las Vegas - Grant Canyon (2)Het is eindelijk tijd om de grote steden te verlaten en het natuurschoon van Amerika te bewonderen. We willen vroeg weg want er staat een flinke rit van 4.5 uur op het programma. Toch is het niet al te vroeg als we uitchecken bij het hotel en dan moeten er ook nog wat boodschappen worden gedaan. We hebben vakantie, dus ook de tijd.

Met een volle tas brood en beleg voor de komende dagen laten we het geweld van Vegas achter ons. We gaan slapen in het National park en daar is het ontbijt nou niet precies wat wij zoeken. 170721 LA - Grant Canyon (18)En als we de grote kloof in gaan hiken verwacht ik daar ook niet echt Piet friet te vinden. We zijn dus goed voorbereid. Na een klein uurtje rijden we langs de Hoover dam. Mirjam en ik hebben allebei het idee dit tijdens onze huwelijksreis al te hebben gezien en willen er nog wel een keer langs om lekker te lunchen. Na een security check, waarbij we gelukkig door mochten rijden, komen we bij de dam uit. Een mooi ding en zeker niet iets dat we al eerder hebben gezien. Gezien de hitte is het niet echt een mooi plekje om te lunchen, wel om een stukje te lopen en natuurlijk foto’s te maken.

170721 LA - Grant Canyon (57)

In het volgende plaatsje vinden we bij een hotel een stukje schaduw, een mooi plekje om te lunchen. We trekken allemaal de bak 170721 Las Vegas - Grant Canyon (59)salade open, behalve Bas want die vindt wortels al een hele uitdaging. Broodje erbij en de lunch is weer compleet. Het tweede deel van de reis verloopt voorspoedig, al komen we wel in een enorme regen, donder en bliksem bui terecht. Vanuit de auto is het een prachtig gezicht. Bergen op de achtergrond, wij op een open vlakte en dikke bliksemschichten om ons heen. Aan de andere kant beseffen we ons ook dat het morgen niet lekker hiken in de Grand Canyon is met zulk weer. Het is gelukkig van korte duur en is het weer lekker als we aankomen in de Grand Canyon, dus hebben we goede hoop.

170721 Las Vegas - Grant Canyon (60)Onze kamer ligt niet ver lopen van Bright Angel trail, de hike van morgen. So far so good dus. Vlak bij onze kamer is de opslag ruimte van de rol-away beds, Niels scoort er meteen maar eentje voor zichzelf. Als we gesetteld zijn is het al ruim tijd voor het avondeten en gaan we op pad. Het blijkt een self service concept te zijn met verschillende soorten eten. We kiezen voor de pizza-pub, die net in de ruimte ernaast zit. We beginnen voorzichtig met 1 pizza (wel 16 inch) voor de hele family. Wel in 2 delen belegd natuurlijk, want champignon gaat er bij de kleintjes nog steeds niet in. 170721 Las Vegas - Grant Canyon (61)Het is inderdaad een enorm apparaat en nadat we hem op hebben, nemen Niels en ik nog een los puntje. Er zijn ook cinamon sticks en knoflook broodjes. Die moeten het feest compleet maken. De cinamon sticks zijn wel lekker, maar het knoflookbroodje vereist nog enige extra handelingen voordat ze eetbaar zijn. Dun pizza broodje, dik bestrooid met gemalen knoflook  Het blijkt wel lekker te worden als je dat eraf schraapt, dat we dan ook maar doen.

Terug in de hotel kamer zijn we allemaal wat moe, dus gaan we lekker slapen.

One Reply to “Dag 5, Las Vegas -> Grand Canyon. “De ene dam is de andere nog niet””