van Wijck on the road again

Alle blogs van onze reizen

Dag 22, Forks – Olympia

We worden vroeg al een beetje wakker met iets dat qua geluid op regen lijkt. 170807 Forks - Olympic (4)Maar geen aandacht aan schenken en weer verder tukken tot een uurtje of acht. Het is dan lekker weer, al is het nog aan de frisse kant. Nadat we de auto hebben ingepakt, gaan we bij de lokale diner ontbijten. De vorige keer dat we hier waren, nu drie jaar geleden, was het ook al erg druk en ook nu is de tent goed gevuld. Het eten is dan ook super lekker, wel erg veel voor een ontbijtje. We nemen alleen de overgebleven pancakes mee in een mooi doosje, we zijn nu helemaal ingeburgerd :-).

170807 Forks - Olympic (17)Na een stukje te hebben gereden komen we bij de ingang van het Olympic NP. We willen een hike doen en moeten daarvoor naar het einde van de weg rijden. We vinden een parkeerplek vlak bij de start van de hike, waar watervallen te zien zijn. Het is een mooi park met veel bomen en mos, een hike met mooi uitzicht dus. De watervallen zijn weer heel anders dan de andere die we hebben gezien. Het water valt vlakbij met grote kracht naar beneden, een mooie ervaring om dat van zo dichtbij te zien. Ook de aanloop naar de waterval is erg mooi. Helaas kunnen we de volledige foto niet maken, omdat er teveel mensen ons blik verstoren. We maken de foto wel vanuit een andere hoek.

170807 Forks - Olympic (24)Vandaag hebben we overigens veel deet gespoten, we lijken wel een wandelende citronella kaars. Er zijn hier in ieder geval veel muggen, dit moet dan wel helpen. We krijgen ook veel last van de muggenprikken van Westport en geven de pen met after bite regelmatig aan elkaar door. Na deze hike gaan we verder op weg naar de volgende bestemming: De Walmart voor de broek van Bas. Die heb ik gisteren besteld en moet klaar liggen bij een Walmart op onze route. Omdat er een stukje rots opgeblazen moest worden zou het wel wat later worden dat we de broek in handen zouden hebben. We hebben bijna een uur stil gestaan om te wachten totdat we weer door mochten. Het was in ieder geval wel op een mooi plekje, naast een meer op de US101. Dat maakt een hoop goed.

De broek was er gelukkig en niet veel later blijkt ook de laatste hotelkamer van deze reis voor ons gereserveerd te zijn. Het is dan wel goed na 19:00 en op advies van de hotel bediende gaan we bij de haven eten. Het was nog niet zo eenvoudig om daar te komen, we stonden eerst bij een restaurant bij de golfbaan. Dat zag er niet uit als HET laatste restaurant van deze reis. Het restaurant aan de haven daarentegen wel. 170807 Forks - Olympic (37)De jongens nemen een dikke burger en wij een op appelhout gerookte zalm met aardappelpuree (incl de schillen). Dat was een mooi afscheidsdiner van de States, al hopen we morgen op het vliegveld nog wel een lekker steakje te kunnen scoren. Voor het toetje wordt Baskin & Robbins uitgekozen die het meeste weg heeft van een fastfood restaurant met alleen ijs. In het logo is ook het getal 31 zichtbaar, wat staat voor de 31 dagen in de maand en dat je hier elke dag een andere smaak kan kiezen. We hebben dan ook wel even nodig om de juiste bolletjes te selecteren voor ons ijsje. De keuzestress slaat helemaal toe als je ook nog uit 4 verschillende hoorntjes moet gaan kiezen. Toch lukt het ons en de ijsjes zijn toch wel erg smaakvol.

Terug naar ons hotel zien we nog 2 reetjes lopen. Wel grappig om deze gewoon in de stad te zien rond dartelen. Het is dan wel een beetje aan de rand van de stad, maar toch wel aardig bebouwd. Eenmaal in het hotel doen we niet iets heel nuttigs, voordat we de laatste nacht in de States gaan verslapen.