van Wijck on the road again

Alle blogs van onze reizen

Dag 13, Pocatello – Boise. “De vloer is Lava”

170729 Pocatello - Boise (4)

Bij het ontbijt in het hotel is het knap druk. Gelukkig gaan er net een paar mensen weg als wij aankomen. Het is een echt Amerikaans ontbijt, dus met ontbijtworstjes, gravy, wafels etc. We zijn blij met ons boeren kaasje, waarmee we toch iets lekkers ervan weten te maken.

170729 Pocatello - Boise (8)

Niet al te veel later zitten we in de auto op weg naar de Craters of the Moon, een National Monument. Het is een goed uur omrijden naar het volgende hotel, maar dat hebben we er wel voor over. Na een poosje komen we een veelvuldig aangegeven landmark tegen, we besluiten toch even te gaan kijken. Het blijkt de EBR-I te zijn, de eerste kerncentrale van de wereld. Wel heel gaaf om dat van binnen te kunnen zien en om boven op de reactor te staan. Hij is overigens nu uit, dus is het veilig.

Onderweg komen we een eenzijdig landschap tegen van prairie en bergen, gevolgd door hetzelfde en dat herhalend. 170729 Pocatello - Boise (27)We (ik in ieder geval) genieten ervan om zo’n lang stuk hetzelfde te zien en dan toch een beetje anders. Ook zien we mooie regenbuien in de verte, die zullen we nog van dichtbij mogen bekijken. Dat doen we precies als we bij de Craters of the Moon zijn en voor het visitors center een broodje eten voor de lunch. Gelukkig zitten we onder een grote party tent, al zorgt de wind ervoor dat we al snel in het midden van de tent staan om nog een beetje droog te blijven.

Als de lunch op is, stopt het ook met regenen en gaan we het park bekijken. We hebben eigenlijk niet veel zin om een grote hike te doen, de leukste grot hebben we vorige keer al gezien en we maken vooral veel foto’s van ons op de gestolde lava berg. Zie je wel dat je gewoon op lava kan staan en niet de benen op hoef te tillen. Voor degene bij wie dit een beetje raar overkomt: Google maar op “De vloer is lava”. Na al deze mooie uitzichten en velden met zwarte lava gaan we verder naar ons volgende hotel in Boise.

170729 Pocatello - Boise (95)

Het is een mooi hotel, midden in de stad. Het heet Safari en als je naar de binnentuin kijkt hebben ze hun best gedaan deze naam eer aan te doen. Op advies van de receptie dame gaan we eten bij een restaurantje vrijwel om de hoek, Fork. We hebben een van de laatste tafeltjes en meteen ruiken we de heerlijke kruiden al. Het blijkt een super goed restaurant te zijn met een top bediening.

170729 Pocatello - Boise (89)

Weer terug in het hotel wordt er nog even gezwommen en de tv kanalen worden afgestruind naar het sport kanaal. We willen Maxie morgen natuurlijk niet missen, ook al begint de race morgen al om 6 uur hier in de ochtend.