van Wijck on the road again

Alle blogs van onze reizen

Dag 13, Shoppen als een dolle (Las Vegas – Lake Mead)

Het was een wat kort nachtje, maar heerlijk geslapen. De keuken voorziet ook in een toaster, dus hebben we een lekker ontbijtje op onze kamer. Dan alle spullen inpakken en de pleiterik maken. Mirjam gaat even lekker buiten (in de hitte) zitten bij de koffers en ik ga de auto halen. Samen met een zwikje andere auto’s maak ik nog een straffe U-turn op de strip, zodat we niet veel later de spullen weer in de auto kunnen zetten. We hebben een hotel dicht bij de valley of Fire statepark, want we willen de Fire-Wave nog een keertje zien. In 2014 ( https://vwijck.com/2014/08/18/dag-18-las-vegas-springdale/) zijn we hier ook al eens geweest. Nu blijken de hikes in het park gesloten te zijn, omdat er teveel mensen in deze hitte gered moest worden en ze dat niet aankunnen. Voor het gehele zomerseizoen is het dus gesloten. Dan maar het plan aanpassen en de shop ervaring van gisteren verlengen. Helaas niet van de winst van het gokken, toch shoppen we als een dolle want de prijzen zijn best leuk. We zoeken nog even contact met de mannen of ze ook nog iets willen en lopen met volle tassen weer terug naar de auto. We moeten overigens nu wel voor het parkeren betalen. Het valt nu op dat ook in Amerika dat op steeds meer plekken moet.

Onderweg zien we nog een paar straaljagers wat oefeningen doen. Fraai met de bergen en Las Vegas op de achtergrond. Voordat we verder rijden zoeken we een Cracker Barrel op, ons favoriete lunch restaurant. Nouja lunch, Mirjam zit meer in het ontbijt en mijn kalkoen doet het ook als avondeten goed. We worden in ieder geval niet teleurgesteld en met een vol buikje neem ik nog even een foto van de enorme vlag die ze buiten hebben gehesen.

Na een niet al te lang en mooi ritje komen we bij het hotel voor vannacht. We checken in en niet veel later poedelen we in het zwembad. Het water is best lekker van temperatuur, af en toe moet je even je hoofd weer natmaken, omdat de warme wind anders te warm is. Het dorpje stelt niet veel voor, net als onze behoefte aan een dik diner. Aanbevolen door het hotel gaan we naar een ijs / snackbar die een enorme menukaart heeft. We houden het simpel en Mirjam neemt een chef salad en ik een burger. Ze hebben even nodig om het allemaal klaar te maken en dat proef je. Met zorg klaargemaakt. De lucht ziet er weer mooi uit en zo sluiten we deze dag ook weer af.