van Wijck on the road again

Alle blogs van onze reizen

Dag 5, Mnt Carmel – Zion – Cliff Dwellers

Zion

We starten met een flink ontbijt in het hotel. Het blijft wennen die rosti, worstjes en vette toast bij de eieren, maar we slaan ons erdoor heen. Daarna is er nog even tijd om met de Rocky Rookworsten te gaan zwemmen.Nadat alles weer in de auto is geladen, koffie is gehaald en we uitgechecked hebben is het tijd om naar Zion te vertrekken. De rit ernaar toe is weer adembenemend en we genieten van de verschillende landschappen die we om ons heen zien.

Eenmaal aangekomen in het park besluiten we met de shuttle helemaal naar het einde van het park te rijden om daar de hike naar de narrows te doen. Vooral leuk omdat hij vooral langs een riviertje loopt en aan het einde zelfs door het riviertje heen gaat. Dapper als wij zijn lopen we gewoon door zodat we een mooie belevenis erbij hebben en allemaal natte schoenen.

Narrows – Zion
Op de terugweg kijken nog even goed rond naar al het moois dat Zion ons te bieden heeft. Enorme grote puisten met verschillende kleuren. Naast het inmiddels wel weer bekende rood/oranje nu ook het een en ander aan geel erbij, zodat het kleuren pallet wordt uitgebreid. Wat ook erg grappig is zijn de plantjes die daar gewoon op de vochtige en kale rotsen groeien.Met de shuttle gaan we weer terug naar het visitorscenter en onderweg komen we een hert met haar jong van nog geen 3 weken oud tegen, het water loopt al in de mond.

US 89 Alt

Dan op weg naar de volgende overnachting Cliff Dwellers Lodge in het spraakmakende dorpje Cliff Dweller, dat al 80 mijl van te voren wordt aangekondigd. We moeten de US 89 Alt, wat staat voor de alternatieve route met vooral mooie uitzichten. De weg is duidelijk en rechtdoor. Na de middle of nowhere rijden we nog 20 minuten door en komen uit bij onze slaapplek voor deze nacht. Naast het motel, een restaurant en een pompstation is er op een paar huizen na helemaal niet te beleven alhier. Toch blijkt er wel een vliegveld aanwezig te zijn op de prairie. Zal er vast aangelegd zijn door iemand die er weer snel weg wilde.

Door wat geneuzel met de zomertijd in Arizona is het hier weer een uur vroeger, dus is er voldoende tijd om de bekende brug bij Marbel canyon te bezoeken. Een prachtige constructie over de Colorado rivier heen en vooral heel, heel erg hoog.

Eerste brug over de Colorado rivier bij Marbel Canyon
Op de terugweg blijkt dat de keien naast ons hotel nog een andere functie hebben, die van een huis. Erg creatief hoe men dit lang geleden heeft gemaakt.

Het eten doen we in het enige restaurant in de wijde omgeving en hebben daar geen spijt van, er is een goede kok. We zitten nog even buiten maar op een gegeven moment is er teveel vliegend spul die ons lijf gebruikt als landingsplaats en daar wellicht ook een hapje bloed van mee wil nemen. We gaan naar binnen.